Halaman

Jumaat, April 26, 2013

Pendosa

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
~ Salam UkhuwahFillah ~




Biar tangisan membasahi pipi 
Agar jiwa menjadi tenang 
Biar dahi sujud lama di atas sejadah 
Biar hati terasa bahagia...

Gelak tawa mewarnai hariku
Seolah aku lupa kematian itu cuma disisiku
Kubur itu tersedia untukku 
dan malaikat bersedia untuk menyoalku

Tuhanku,
Sering jiwa tertanya-tanya 
adakah pengampunan untuk hamba seperti aku
yang mana lidah kelu untuk membaca kalam-Nya 

Aku malu dihadapan Tuhan 
Saat aku bergelar Muslim 
Namun tingkah lakuku seperti membohongi Tuhan
jiwa kotor dengan jahiliyan dan dosa

Allah 
Berikan aku kekuatan
dalam usaha memperbaiki diri
Moga aku mampu menjadi hamba-Mu 
Hamba yang sebenar benar hamba
Inginku gapai cinta-Mu 
Moga bertemu kekasihmu di Firdausi

Ampunkan aku Ya Allah

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Wassalam 

- Pendosa : Nuruddin -





1 ulasan:

mohamad tarmimie mazlan berkata...

Gambar kacak..jom jadi muslim yg sebenar :) ^__^