Halaman

Isnin, Jun 24, 2013

Jerebu oh Jerebu ..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
~ Salam UkhuwahFillah ~


YeeeHaaa ... !

Khabar Gembira ... 
Dengan itu , bercutilah kami hari ini .. Haha

Walaupun aku tak berapa nak setuju dengan cuti ni sebab nanti akan ada kelas ganti ... :/

Alangkah seronoknya pergi kelas dalam keadaan jerebu , lecturer akan cakap ;

" Erm .. Tak pe la semua . Kita habiskan kelas awal hari ni "
" Class , Saya kurang sihat hari ni .. Jadi kita habiskan kelas sampai sini je la " 

Hahahaha ... 
Tak perlu la buat kelas ganti kan .. ? ^^ 

Apa-apapun , jangan malas belajar ye ..! Har Har Har ..

Jerebu pun makin hari semakin terus .. Kesan kat kita Selsema , Batuk , Sakit Mata .. Sakit tekak .. 
Apa-apapun , jangan banyak mengeluh .. Banyakkan muhasabah . Ini semua ujian dari Allah . 
Senyum .. :) 

Terfikir keadaan di tempat-tempat yang diistiharkan darurat macam kat Muar , entah macam mana ntah keadaan kat sana .. Kalau aku duduk kat PJ ni pun dan teruk ... 


........


Jerebu di Petaling Jaya . (View from CFS,IIUM

Apa yang penting dalam keadaan berjerebu macam ni ialah kesihatan . Kena sentiasa jaga kesihatan lagi-lagi bulan Ramadhan nak dekat dah .

Banyakkan minum air , kurangkan aktiviti luar , basuh tangann dan muka lepas buat aktiviti luar , pakai topeng tutup muka .. Haha

Saja perkongsian bersama .

Moga Allah permudahkan urusan kita .

Jerebu . Mohonlah hujan dari Allah .


Tiada ulasan: