Halaman

Ahad, Jun 16, 2013

New Sem .. ??? !! OK ..!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
~ Salam UkhuwahFillah ~


Yeeeee Haaaaaa ... !

Semester 1 sesi 2013/2014 kini bermula ... :/

Inilah cuti paling lama pernah aku nikmati sepanjang aku berada di CFS, IIUM ni .. 3 minggu yeee ... Haha
Tak pernah aku dapat cuti selama tiga minggu ... Huhu

Apa-apapun , ni semester akhir buat aku (ikut study plan la) . InsyaAllah , kalau tak da aral melintang , kalau tak wujud lagi huruf " F " untuk bahasa Arab aku dalam result slip , aku akan menjejakkan kaki ke Main Campus, Gombak .. Yeah ..! Tak sabarnya .. ( Doakan-doakan ye .. :D )



Apa-apapun, aku cuba ambik secara positif atas kegagalan Bahasa Arab aku dan jatuhnya pointer aku .. Huhu .. punyalah rasa tercabar dengan kakak sendiri , kakak boleh dapat pointer 3.8 ..aku .. ? Hmmm .. biar aku dengan Allah je tahu berapa .. 

Mungkin Allah nak suruh aku belajar lagi bahasa syurga ni biar faham bukan belajar macam tu je .. Ok , InsyaAllah aku akan buat sebaik mungkin sem ni .. 

Permergian yang ..... 

Sedih . Pedih . Pilu . 

Ya , kali ni aku rasakan perpisahan yang sedikit sedih dengan mak . Kasihan tengok mak sunyi di rumah . Ayah offshore , kakak study .. adik sekolah .. Tinggal mak dengan 2 ekor putera kucing je kat rumah . Moga Allah selalu melindungi mereka semua . :) 

Kali ni aku tak pernah tengok mak aku menangis selain hari raya .. Haha , kali ni dia menangis atas fitnah yang orang tujukan kat dia .. Sebab tu aku agak susah nak tinggalkan mak kali ni . Tapi aku yakin Allah ada, Allah akan melindungi mak di rumah dan semoga terus diberikan kekuatan . 

Aku dengan kakak aku memang anti gila dengan orang tu ... siap dia kalau berani cakap macam-macam pasal mak aku .. 

Apa-apapun , mak aku seorang yang kuat .. Yeah ..! Tak akan lemah ..Air mata dia bukan beerti lemah tapi bermakna dia juga manusia yang ada isi hati tak macam manusia yang bertopengkan syaitoooo ..

Doaku selalu untuk mak dirumah . Moga Allah selalu meletakkan ketenangan , kegembiraan , kebahagiaan , di dalam jiwanya . 

Ayah pulak sekarang masih di Singapore ... 2 bulan lagi sebelum balik bercuti .. Memang sunyi sepi rumah tu. -_____- 


Sem lepas .. ? 

Hoooo .... " Pembunuh Senyap " . Walaupun bukan membunuh aku tapi hampir membunuh jiwa jiwa aku dengan mewujudkan 2 huruf lain dalam result aku iaitu huruf " c " dengan " F "  .. Hahah .. 

Tak pe tak pe .. paling kurang aku dah usaha sebaik mungkin untuk subjek Understanding Islam , Psychology , Computer . 

Dannnnn aku bersyukur sangat sebab aku dah exampted English .. Huh .. Dah tak payah nak belajar bahasa english dah .. Next kat main campus belajar lagi .. -___- . Tapi hakikatnya hari hari aku kena belajar bahasa english dalam kelas . Ok! 

Setiap sem aku rasa sama ja nak cakap " Ok , sem ni aku kena balajar betol betol " . Tak pe tak pe, ulang je berkali kali mungkin boleh bagi impak kat jiwa . Haha . InsyaAllah , dengan sem akhir yang berbaki ni aku nak buat sebaik mungkin menaikkan balik pointer aku yang dah jatuh .. -____- 



Kalau aku habis sem ni , maka samalah aku dengan kakak aku akan sambung Degree .. Har Har Har .. Hebatnya masuk Pusat Asasi .. ^_^


Jaga Relationship .

Yup . Relationship dengan Allah SWT . ^^ 

Teringat pesan seorang teman dulu waktu aku berkongsi kisah sem 1 , bagaimana exam semua . Satu ayat yang dia kata " Jaga hubungan kita dengan Allah . Maka kejayaan akan datang kat kita " 

Yup . Hubungan dengan Allah . 

Perlu dijaga rapi sebagaimana nak jaga pointer .. :D 

Terima kasih teman atas kata-kata yang mengetuk jiwa . ! :) 


Enjoy .... !

Apa-apapun , jangan stress-stress ... 

Senyum dan ceria di semester yang baru .. bersama junior-junior yang baru ... 

Moga Allah bantu dalam kehidupan kita . Ameen Ya Allah . 



Ok .! Maas salamah wa Ilal Liqa . ! ;) 



Tiada ulasan: