Halaman

Selasa, Julai 02, 2013

TeenACE .. !

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh .
~ Salam UkhuwahFillah ~



Alhamdulillah ..

Syukur kepada Allah SWT yang telah memberikan rezki , peluang dan ruang untuk hamba-Nya ini untuk menyertai program Teen Award , Convention & Exhibition hujung minggu lepas .

Satu program yang lain dari yang lain yang pernah aku sertai sebelum ini . Sungguh , TeenACE ini memang terbaik dan awesome .! ;)

Tahniah buat Langit Ilahi Consultancy sebab berjaya mengadakan program TeenACE yang baik ini khas untuk para remaja , pemuda dan pemudi harapan Islam .

Allahu Akbar .

Walaupun pada saat-saat akhir team Langit Ilahi mendapat sedikit ujian iaitu dimana pihak Dewan Centrum , Setiawangsa (lokasi asal program TeenACE) tidak membenarkan mereka menggunakan dewan dan terpaksa ditukar ke Dewan Kristal , Menara TM , program ini tetap berjalan dengan jayanya dengan kunjungan 1000 peserta dari setiap negeri dalam Malaysia , malah turut mendapat kunjungan peserta dari Brunei . Tahniah .!

YeeeHaaa  .! 


Excitednya aku nak pergi TeenACE ni sampai aku mimpi 2 kali pasal TeenACE ni .. Haha

Walaupun terdapat sedikit masalah sewaktu nak keluar dari CFS ni iaitu bila terpaksa berhadapan dengan pak guard yang tak bagi keluar awal sebelum pukul 9 pagi , akhirnya kami dapat jugak dengan ihsan darinya .. Haha

Tak la jauh mana CFS,IIUM ni dengan menara TM tu , satu stesen je kalau naik LRT .

Aku dan kawan-kawan rasa teruja sebab first time join program anjuran Langit Ilahi dan teruja nak bertemu team Langit Ilahi yang hebat-hebat dan teruja nak mendengar pengisian daripada insan-insan hebat seperti mereka dan seperti Amin Idris & Ustaz Hasrizal .

Serius , inilah kali pertama aku bertemu dengan Amin Idris , Ustaz Hasrizal dan team Langit Ilahi yang lain walaupun sebelum ni dah berjumpa dengan Hilal Ayraf masa KLIBF hari tu .

Berjumpa dengan Vlogger Bro. Qawiem , Anuar Hadi , Afdholul Rahman , Bro Hamzah , Azhar Hilmi , IM Asyraf , Adibah Awang , Aisyah Shakirah , Rabbani dan semestinya Fatih Seferagic .. :)

Berasa beruntungnya bila Allah pilih duduk dihadapan mereka mendengar setiap kata-kata mereka yang penuh makna dalam mendidikan dan membentuk jiwa kami dalam menjadi hamba-Nya .


Ada apa kat TeenACE ?

Ada apa je kat program TeenACE ni . ? :)

Alhamdulillah , aku rasa ada macam-macam kat program ni . Terlalu banyak yang berharga aku dapat dan semestinya semua orang yang hadir . InsyaAllah .

Aku tak rasa rugi membayar RM120 untuk tiket TeenACE ni . Siapa yang rasa tiket ni mahal maka dia salah . Serius !

Seronokkanya sebab lebih menekankan kepada remaja , jiwa remaja . Aku nak share kata-kata dari pengasas Langit Ilahi iaitu saudara Hilal Asyraf iaitu ;

" Sesungguhnya waktu muda adalah waktu yang terpenting bahkan Rasulullah saw menyarankan agar dihargai waktu muda ini sebelum tiba masanya tua . Kerana pada kemudaan wujudnya 'masa' . Telah luput 'masa' ini secara sunnahtullah pada yang tua .                                   
Pada muda juga wujudnya tenaga dan kecerdasan , tersemat bersamanya kecergasan dan ketangkasan . Akhirnya pada pemuda-pemudi , remaja dan beliawan/wanis jualah terletaknya pilihan untuk menggunakan kemudahan ini sebaiknya . Sama ada menggunakannya sebagai manfaat buat Islam atau sebaliknya  
Maka di TeenACE ini , kami LangitiLahi Consultancy cuba membarakan api cita-cita , agar remaja dan pemuda-pemudi kita menyematkan rasa ingin berimpian yang bermanfaat buat Islam . Agar lahir dari generasi ini pelindung buat agama ini . InsyaAllah . "         

Dewan Kristal 
Semasa program ini , kitorang diajar , 'disedarkan dari tidur kami' , di tanam semangat dan macam-macam lagi .

Tanyalah pada mereka yang join program TeenACE ni , apa yang mereka dapat sepanjang program ni . Mesti banyak . :)

Moga LangitIlahi Consultancy akan mengadakan program TeenACE lagi tahun akan datang . :)




Teen of Dignity , Leading Community 

Itulah motto TeenACE , " Remaja Berjati Diri , Peneraju Komuniti " .

Jadilah seorang remaja yang mempunyai jati diri yang kukuh , mempunyai matlamat yang tinggi dan menjadi seorang remaja yang produktif dan semestinya menjadi seorang remaja yang mampu menyumbangkan sesuatu untuk ummat hari ini .

Kita tidak mahu menjadi remaja yang masa mudanya terbiar sahaja dengan perkara yang sia-sia . Masa muda ini terlalu bernilai untuk dibazirkan dengan perkara yang tidak mendatangkan manfaat .

Hilal Asyraf ada melontarkan persoalan yang mengetuk jiwa dan akal  iaitu

" Apa yang anda nak bagi pada ummat ini untuk hari esok ? " 

Jum ! Kita bina jati diri kita kembali , membentuk peribadi kita agar bermanfaat untuk ummat ini . Suka akan kata-kata " luka ummat hari lalu belum sembuh lagi , namun telah ditambah dengan luka yang baru yang semakin menyiksakan " 

Apa-apapun , mari kita mengorak langkah dengan matlamat yang jelas dengan membuat pelan jangka masa yang pendek dan pelan jangka masa yang panjang selain sering berusaha untuk terus menambah ilmu pengetahuan .

Dampingi mereka yang soleh dan bermusafirlah ke tempat-tempat lain dan belajarlah darinya serta jangan lupa untuk merapati vateren kerna pada mereka ada yang berguna untuk kita sebagai remaja . 

.............................................................................

Jum layan gambar-gambar sepanjang TeenACE ni .. ^^ 


Ustaz Hasrizal 

Amin Idris 

Bersama Vlogger Bro Qawiem. ^^
" Jemaah Gangster "

Bersama Fatih Seferagic . ^^

Rabbani 

Hilal Asyraf 

Sahabat baru di TeenACE . ^^ 
Bersama Bro .Afdholul Rahman ^^ 
Selamat Tinggal TeenACE 

1 ulasan:

Alkisah anak Adam berkata...

Dari cfs..same with me :)